Met Google Analytics maak je o.a. het gedrag van bezoekers op de website inzichtelijk en wat hen ertoe heeft bewogen om te converteren (zoals bijvoorbeeld een aankoop doen). Dit is slechts het topje van de ijsberg van de mogelijkheden binnen Google's software. Wanneer je de resultaten van je website meetbaar wilt maken, kun je simpelweg niet zonder deze tool.
De implementatie ervan is werk voor een specialist. Je wilt zuivere data hebben en simpele taken zoals een IP-filter van je thuis- en werklocatie ontbreken vaak in een weergave. Dit tot mijn grote verrassing, wanneer ik voor het eerst in het Google Analytics account meekijk. Daarom installeer of pas ik de weergaves aan wanneer ik een site oplever of een nieuwe Google Ads campagne start.
Heb je nu nog geen Google Analytics account, niet getreurd, ook dan kan ik je helpen. Heb je al een account, maar herken je jezelf bijvoorbeeld in het IP filter-verhaal van hierboven? Dan kan ik met een paar handige tips je al snel de juiste richting op sturen. Kortom, voor elke situatie heb ik een bijdrage waar je wat aan hebt. Neem daarom contact met mij op. Achteraf zul je je vast afvragen waarom je dat niet eerder hebt gedaan!